Retur- och Återbetalningspolicy

Returer

Vår returpolicy gäller i 30 dagar från att du mottagit din beställning.
Om 30 dagar har gått kan vi tyvärr inte erbjuda återbetalning eller byte.

För att vara berättigad till retur måste varan vara:

  • oanvänd,

  • i samma skick som när du mottog den,

  • samt skickas tillbaka i originalförpackning.

För att genomföra en retur behöver vi ett kvitto eller ordernummer som bevis på köp.

Vänligen returnera inte varan direkt till tillverkaren.

Delvisa återbetalningar kan ges om:

  • varan inte är i originalskick, är skadad eller saknar delar av orsaker som inte beror på oss,

  • varan returneras senare än 30 dagar efter leverans.

För att starta en retur, kontakta oss på:
📩 kundservice@klippla.se


Återbetalningar

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett mail där vi bekräftar att vi tagit emot den.
Vi meddelar även om din återbetalning har godkänts eller avslagits.

Om din retur godkänns kommer återbetalningen att behandlas och krediteras till ditt ursprungliga betalningssätt inom några dagar, beroende på bank eller betalmetod.


Försenade eller uteblivna återbetalningar

Om du inte fått din återbetalning ännu:

  1. Kontrollera ditt bankkonto igen.

  2. Kontakta ditt kreditkortsföretag (det kan ta några dagar innan återbetalningen syns).

  3. Kontakta din bank då det ofta finns en handläggningstid.

Om du gjort allt detta och fortfarande inte fått pengarna, kontakta oss på:
📩 kundservice@klippla.se


Defekta eller skadade produkter (ersättning)

Vi ersätter produkter som är defekta eller skadade.
Behöver du byta till en ny likadan vara? Kontakta oss på:
📩 kundservice@klippla.se


Frakt vid returer

  • Du som kund står för kostnaden för returfrakten.

  • Fraktkostnader återbetalas inte.

  • Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakt (om vi förbetalat den) att dras av från återbetalningsbeloppet.

Leveranstiden för en utbytesprodukt kan variera beroende på var du bor.

Om du returnerar en vara värd mer än 750 kr rekommenderar vi att du använder spårbar frakt eller fraktförsäkring.
Vi kan inte garantera att vi mottar returförsändelser som inte är spårbara.


Outlösta paket

Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
För paket som inte hämtas ut debiteras en avgift motsvarande kostnaderna för:

  • returfrakt

  • administrationskostnad

  • hantering